عطر (""Perfume)


عطر ، محصولی معطر حاصل ترکیب هنرمندانه برخی از مواد عطر آگین از دسته لوازم آرایشی و بهداشتی می باشد.

 

تاریخچه استفاده از عطر

عطر برای اولین بار توسط مصری ها ، برای مناسک و مراسم مذهبی استفاده شد ؛ شواهدی مبنی بر استفاده از "ادکلن" در مصر باستان وجود دارد که قدمت آن به ۳۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح بر می گردد ، اما کلمه عطر ، در اصل دارای ریشه رومی میباشد.

یونانی ها اولین کسانی هستند که ادوپرفیوم های مایع تولید کردند اما آنها نسبت به شکلی که امروزه استفاده می کنیم بسیار متفاوت بودند ، آن عطر ها از روغن های بسیار سنگین و پودر های معطر تشکیل می شدند که برای مراسمات مذهبی و خوشبو کردن بدن از آن استفاده می‌کردند ؛ رفته رفته کاربرد آنها وسیع‌تر شد و به عنوان خوشبو کننده های هوا برای از بین بردن بوی بد خانه یا استفاده برای رفع بوی نامطبوع حیوان های خانگی نیز متداول شد ، کم کم در میان پادشاهان ، ملکه ها و اشراف نیز جای خود را پیدا کرد.

هنر عطر سازی ظاهراً برای چینی های باستان ، هندوها ، مصریان  ،اسرائیلی ها ، اعراب ، یونانی ها و رومی ها شناخته شده بود ؛ همچنین در انجیل نیز اشاراتی به مواد عطر سازی و حتی فرمولهای این محصول نیز شده است.

 

خرید ادکلن اصل

 

اسانس های به کار رفته در عطر های مختلف

عطر های مدرن بسیار متفاوت است نسخه های ابتدایی خود هستند ، آنها مخلوطی از اسانس ها ، تثبیت کننده ها و حلال ها هستند که امروزه مواد اولیه مورد استفاده در عطر سازی شامل محصولات طبیعی با منشاء گیاهی ، حیوانی و یا مصنوعی می باشند.

اسانس های به کار رفته در "ادو پرفیوم"های مختلف اغلب از مواد گیاهی و از طریق تقطیر به دست می آیند ، همچنین برخی از ترشحات حیوانات نیز حاوی مواد خوشبویی هستند که باعث افزایش کیفیت و ماندگاری عطرها می شوند ، چنین موادی به عنوان تثبیت کننده عطر عمل می‌کنند و از تبخیر ترکیبات فرار جلوگیری می کنند ، به عبارتی از سرعت تبخیر آنها می کاهند و ماندگاری آنها را بیشتر می کنند ؛ این گونه اسانس ها معمولاً به شکل محلول های الکلی استفاده می شوند.

یک عطر خوب ممکن است حاوی بیش از ۱۰۰ ماده باشد.

 

نت های سه گانه

احتمالاً تا به حال در هنگام خرید عطر محبوب خود از فروشنده یا سایت های مختلف اینترنتی نام نت را شنیده اید ، هر عطر از سه نوع نت اصلی تشکیل شده است:

  1. نت های ابتدایی

  2. نت های پایه

  3. نت های میانی

 

نت ابتدایی رایحه هایی را شامل می شود که بلافاصله پس از استفاده از عطر روی پوست خود به مشام می رسند که معمولاً خیلی سریع تبخیر می شوند ، اما از آن جهت مهم هستند که اولین برداشت را از یک عطر ایجاد میکند ؛ نت ابتدایی که به آن نت بالایی نیز گفته می شود ، رایحه با طراوت و فراری است که بلافاصله پس از استعمال به مشام می رسد .

نت های میانی همان طور که از نامشان پیداست ، پس از تبخیر نوت های ابتدایی پراکنده می شوند که به آن ها قلب عطر نیز گفته می شود ، نت های میانی یا همان اصلاح کنندگان یک کاراکتر کامل و محکم را ارائه می دهند.

نت های پایانی یا همان نت های پایه، نت هایی هستند که بعد از ، از بین رفتن نت های میانی به مشام می رسند و به همراه نت های میانی ، تم کلی عطر و ادکلن را تشکیل می دهند ، این دسته از نت ها غنی تر و عمیق تر هستند و معمولاً ۳۰ دقیقه بعد از استفاده از عطر پراکنده می شوند و به مشام می رسند ، نت های پایه ، ماندگارترین رایحه یک عطر  هستند.

 

نت های عطر و ادکلن و ماندگاری رایحه آن ها

 نام نت

 نام دیگر آن

 ماندگاری رایحه

 نت ابتدایی

نت بالایی

اندک

 نت میانی

قلب عطر

متوسط

نت پایانی

نت پایه

بالا

 

طبقه بندی عطر ها بر اساس رایحه آنها

عطرها را می توان به طور کلی بر اساس یک یا چند رایحه ی غالب و قابل شناسایی طبقه بندی کرد ؛

  • گروه گلها که رایحه هایی مانند یاس ، رز و بسیاری دیگر را شامل می شود.

  • رایحه های تند شامل میخک ، دارچین جوز هندی و مانند آنها.

  • عطر های چوبی با رایحه چوب صندل و چوب سدر.

  • خزه ای ها که عطر خزه بلوط رایحه غالب این دسته است.

 

ادوپرفیومی که با عنوان عطر شرقی ها شناخته می شود ، در آن نت های چوبی ، خزه ای و ادویه ای در کنار رایحه های شیرینی مانند وانیل ، ترکیب می شوند و معمولاً با بوهای حیوانی مانند مشک برجسته می شوند.

 

خرید ادکلن برند اصل

 

برندهای محبوب تولید کننده عطر و ادکلن زنانه

آنی لوکس ، فروشگاه انحصاری بانوی شرقی ، فروشگاهی که طیف وسیعی از عطرها را برای شما بانوان شیک پوش ، از بهترین و معتبرترین برندهای جهانی  فراهم آورده است ؛ برند هایی همچون:

  • بولگاری

  • باربری

  • کالوین کلین

  • شنل

  • دیور

  • دولچه گابانا

  • گوچی

  • گرلن

  • هرمس

  • لانکوم

  • لالیک

  • مون بلان

  • ورساچه

 

و با همکاری بسیاری دیگر از کمپانی های محبوب فعال در زمینه تولید و عرضه عطر زنانه ، در صدد فراهم کردن بستر خریدی امن و مطمئن برای همراهان گرانقدر خود می باشد.

لازم به ذکر است آنی لوکس تمامی محصولات خود را با ضمانت اصالت کالا عرضه می کند.

برای شناخت انواع عطر ادکلن ها و خاص ترین ادکلن های زنانه و آگاهی از معانی کلمات درج شده بر روی ادکلن ها و ویژگی های آن ها به مقاله "همه چیز درباره انواع عطر و ادکلن" مراجعه کنید.

ما در مجله ی آنی مگ ، قصد داریم تا در مقالاتی که در آینده منتشر خواهیم کرد ، تفاوت انواع عطرها و همچنین نقاط ضعف و قوت برندهای عطر ساز معروف را به شما عزیزان معرفی کنیم ، تا امکان یک خرید واقع‌بینانه را برای شما همراهان همیشگی فراهم آوریم؛ چنانچه در این زمینه نکته و یا ابهامی در سر دارید آن را با ما به اشتراک بگذارید.

 

با ما همراه باشید               

آنی لوکس ، فروشگاه انحصاری بانوان

 از همراهی شما سپاسگزاریم